Στην Σύρο ξεκίνησε η δημιουργία ηλεκτρικού αυτοκινήτου πριν καν οι Έλληνες αποκτήσουν ουσιαστικά … ρεύμα για να βλέπουν. Στην Κατερίνη, Έλληνες κατασκευαστές δημιούργησαν τα περίφημα Pony Hellas, αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να λύσουν το πρόβλημα της Ελλάδας όσον αφορά τις μεταφορές κυρίως καθότι επαγγελματικά και ημιεπαγγελματικά αλλά ας είναι καλά η γραφειοκρατία. Γενικά, οι Έλληνες μηχανικοί έχουν μία τάση προς τον σχεδιασμό και τη δημιουργία αυτοκινήτων. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι στην F-1 ένας εκ των κορυφαίων σχεδιαστών είναι ο Νίκος Τομπάζης που αποτέλεσε για χρόνια το όπλο της Ferrari…
Και γιατί σας τα λέω αυτά; Μα πολύ απλά χθες στον Aegean Voice 107.5 “Η Φωνή του Αιγαίου» και στην εκπομπή «Γκολ Εσείς, Σέντρα Εμείς» φιλοξενούμενος ήταν ένας εκ των κορυφαίων οδηγών μοτοσυκλέτας, ο Βασίλης Ορφανός. Μέλος της LEMON και κεντρικό πρόσωπο του Naxos Adventure Rally που από χθες διεξάγεται στο νησί μας… Και ανάμεσα στα άλλα, ο Βασίλης Ορφανός μας αποκάλυψε ότι ήταν μέλος της ομάδας (Korres Project) του Ναξιώτη αρχιτέκτονα Δημήτρη Κορρέ («συγχωριανού μας» όπως είπε χαρακτηριστικά στην εκπομπή) με στόχο τη δημιουργία και κατασκευή ενός πρωτοποριακού τετρακίνητου οχήματος παντός εδάφους. Και ο ρόλος του; Να βοηθήσει στην εξέλιξη της ανάρτησης που θα έδινε την δυνατότητα στο αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο είτε πέφτει σε λακκούβες, είτε ανεβαίνει βουνά, είτε τρέχει με 300 σε ευθεία. Κάτι που έγινε πραγματικότητα… Όμως «δυστυχώς έχουμε φτιάξει τέσσερα πρωτότυπα αυτοκίνητα, ικανά να κινηθούν παντού αλλά δεν υπάρχουν πλέον τα χρήματα για να μπορέσει αυτό το αυτοκίνητο να βγει στην αγορά» Αυτό μας είπε ο Βασίλης Ορφανός..
Τα αδύνατα… δυνατά
Και βγήκαμε στην …αναζήτηση. Και ανακαλύψαμε τι εστί Δημήτρης Κορρές. Ο συγχωριανός μας. Το όνομα του είναι κάτι σαν «αστικός μύθος». Τον καλούν να δώσει λύσεις εκεί που όλοι οι άλλοι αποτυγχάνουν. Είναι αρχιτέκτων μηχανικός, κεραμίστας-αγγειοπλάστης, μηχανουργός, ενώ πρωταρχική επιθυμία του ήταν να γίνει γλύπτης. Κι ανάμεσα στα αδύνατα που έγιναν δυνατά; Μετακίνησε το εκκλησάκι πριν την πλατεία της Κηφισιάς για να πλατύνει ο δρόμος… Έδωσε λύση για τη στήριξη των παλαιών πυλώνων φωτισμού του Ολυμπιακού Σταδίου…Έδωσε τη βασική λύση στη γέφυρα της Χαλκίδας… Μετακίνησε την καμινάδα των 46μ. στο Carrefour της Ν. Ιωνίας… Και τον βυζαντινό ναό της Παναγίας Τορνικίου Γρεβενών, για να σωθεί από τα νερά φράγματος στον Αλιάκμονα… Αλλά και τον Ναό των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στο αεροδρόμιο των Σπάτων… Και τόσα άλλα…
Υπομονή – συνεργασία
Όσο για το αυτοκίνητο; Το 4ο στη σειρά αυτοκίνητο είναι γνωστό ως Korres Project 4 είναι 6.300 m3, έχει την εμφάνιση ενός εξωτικού σπορ αυτοκινήτου, σκαρφαλώνει απίστευτα εμπόδια, έχει τελική ταχύτητα γύρω στα 300 χιλ. Και για τον σχεδιασμό του χρειάστηκαν δύο χρόνια… Και όπως λέει ο ίδιος στην ιστοσελίδα voria.gr «Όταν απευθύνθηκα σε εταιρείες στο εξωτερικό για να μου φτιάξουν σασμάν για το αυτοκίνητο, μού απάντησαν ότι αναλαμβάνουν παραγγελίες πάνω από 10.000 κομμάτια. Σκέφτηκα τότε: τι μηχανικός είμαι αν δεν μπορώ να φτιάξω μόνος μου το σασμάν; Πήγα, λοιπόν, στα συνεργεία της γειτονιάς, πήρα σασμάν και προσπάθησα να καταλάβω πώς κατασκευάζεται»,.
Η βασική καινοτομία του αυτοκινήτου είναι η ανάρτηση, που δεν επιτρέπει στους τροχούς να σηκωθούν από το έδαφος. Έτσι το αυτοκίνητο σκαρφαλώνει απίστευτα εμπόδια χωρίς να το καταλαβαίνουν οι επιβάτες. Επίσης, το ειδικό σασμάν του αυτοκινήτου δίνει τη δυνατότητα για διαφορετικούς τρόπους οδήγησης: γρήγορη οδήγηση, σκαρφάλωμα σε σκαλιά ή ακόμα και κερκίδες.
«Όλα τα μέρη είναι μηχανικά, δεν υπάρχουν πουθενά ηλεκτρονικά», τόνισε ο κ.Κορρές, ο οποίος αποκάλυψε ότι το μυστικό P4 στηρίζεται σε δύο αρχές: την υπομονή και τη συνεργασία. «Ο τροχός όταν συναντάει ένα εμπόδιο ανεβαίνει προς τα επάνω. Στο P4 οπισθοχωρεί λίγο προς τα πίσω για να δώσει χρόνο στο αυτοκίνητο να ξεπεράσει το εμπόδιο. Άρα εδώ υπάρχει η υπομονή. Επίσης, κάθε φορά που συναντάει ένας τροχός εμπόδιο το χτύπημα μοιράζεται στους υπόλοιπους τρεις τροχούς, δηλαδή υπάρχει συνεργασία», υπογράμμισε. Τα τέσσερα μοντέλα του Δημήτρη Κορρέ των 1.000 m3, των 1.300 m3, των 3.500 m3 και το τελευταίο των 6.300 m3 παρουσιάστηκαν στο τέλος Μαΐου του 2016 στο Μουσείο Αυτοκινήτου στην Αθήνα. Κι από τότε έμειναν στο ράφι…
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο δείτε εδώ…
Αν σας άρεσε το θέμα προωθήστε το στους φίλους σας για να τους ενημερώσετε
Από το: naxospress.gr
Πόσο χρήσιμο ήταν αυτό το άρθρο;
Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!
Μέση βαθμολογία 5 / 5. Ψήφισαν: 4